Daniela Bednářová opustila před lety mediální svět a s nadšením přijala výzvu stát se součástí společnosti T-Mobile. Postupně se vypracovala až na pozici, z níž přímo ovlivňuje podobu nového zákaznického programu Magenta Moments. V rozhovoru prozrazuje nejen zákulisí vzniku takového programu, ale také například jeden svůj trochu neobvyklý koníček.

Vystudovala jste žurnalistiku a nyní pracujete jako Product Owner pro společnost T-Mobile. Zdá se to jako vzdálené obory, co Vás dovedlo od novinařiny do světa telekomunikací?

Moje pracovní pozice se opravdu mohou zdát trochu nahodilé, ale je mezi nimi spojující prvek. Když se ohlédnu, celá má cesta dává smyl. Začínala jsem jako žurnalistka a psala i o tématech jako on-line marketing. Postupně jsem se pak dostala k práci v PR agentuře a on-line marketing si ozkoušela v praxi, dále se vzdělávala a postupovala v této oblasti dál. Později jsem nastoupila do reklamní agentury na pozici digitálního manažera, což je krásně široká pozice, kde děláte vše od nákupu domén přes rozesílání newsletterů až po například natáčení voiceoverů. Všechny zkušenosti se mi podařilo zúročit a udělat si natolik dobré jméno, abych získala doporučení do T-Mobile na pozici on-line Marketing Manager pro B2B, kam jsem před šesti lety nastoupila. Po zhruba dvou letech přišla nabídka od mého současného nadřízeného na pozici, která byla krokem poměrně divokým směrem. Tehdy mi řekl, že vidí, jak pracuji a i když je ta pozice daleko od toho, co dělám, tak věří, že to zvládnu. Svěřil mi program Magenta 1, což byl můj začátek v segmentovém managementu. V současné době se na trochu vyšší pozici věnuji novému programu Magenta Moments.

Jak byste lidem přiblížila, co obnáší Vaše pozice?

Upřímně, nevím, jestli se mi to podaří, protože ani svým rodičům jsem zatím nedokázala vysvětlit, co přesně dělám, ale pokusím se. Segmentový management je vlastně o práci s produktem, kdy jsou pro vás důležitá čísla, analytika, rozvoj a další s ním spojené činnosti. V případě Magenta Moments to například znamenalo i uvedení, zprocesování celého zrodu. Musíte být dobrý vyjednavač, protože jednáte s partnery a kolegy o tom, jak má produkt vypadat, kam bude směřovat, kolik je na něj potřeba peněz a co všechno za daný obnos dokážeme udělat, aby byl na samém konci spokojený zákazník. Když to shrnu, tak tato pozice je o spoustě čísel, vyjednávání, prezentacích a také ve velké míře o práci s lidmi.

Svět čísel je hodně specifický, nechybí Vám někdy žurnalistika?

Vlastně ani moc ne. Práce, kterou dělám, je tak rozmanitá, že se dostanu i ke psaní. Třeba zhruba polovinu notifikací pro nový program, prezentace a dalších věci kolem jsem pomáhala textovat nebo je celkem hlasitě komentovala. Takže svou kreativní stránku v práci využiji, také je pravda, že moje prezentace vypadají trochu jinak. Novinařina mi tedy nechybí, teď jsem spokojená a když mám záchvat kreativity, napíšu třeba nějaký hodně zábavný e-mail.

Co Vás na práci baví nejvíce?

Rozhodně to, že žádný můj den není stejný jako ten předešlý. Vše je o neustálé změně a posouvání se, moje práce je hodně rozmanitá. Vyjednávání s partnery, což je vlastně základ celého programu, je obrovsky náročné, ale krásné. Jeden den jsem specialistou na testování našich aplikací, další den řeším partnerskou spolupráci, jindy máme mezinárodní meeting, kde sdílíme zkušenosti s našimi kolegy ve světě. Je to hodně velká divočina a jízda, ale také zábava. Kolem sebe mám skvělé lidi, a to mě na tom baví asi nejvíc.

Určitě celkové spuštění programu Magenta Moments, protože jsme vše připravovali úplně od začátku a jsme první zemí v rámci skupiny Deutsche Telekom, která program v této podobě uvedla. Takže kompletní navržení, příprava lokálních funkcionalit, domluvení se s partnery, zkoordinování českých i zahraničních dodavatelů, to byla velká výzva. Ještě někdy v polovině loňského roku bylo vše jen na papíře a dokázali jsme to dotáhnout tak, aby letos v září mohli mít první zákazníci Magenta Moments v aplikaci.

Čím je specifický program Magenta Moments?

Spouštět zákaznický program v roce 2023 zní trošku jako bláznivina, ale my jsme od začátku věděli, že to chceme dělat jinak. Věříme, že máme unikátní propozici, a to je obzvlášť síla celé skupiny Deutsche Telekom. Aktuálně usilovně pracujeme na globálních nabídkách, což znamená, že máme v programu nejen krásné nabídky od T-Mobile, ale primárně nabídky třetích stran, které budeme chtít sdílet s dalšími zeměmi v rámci Deutsche Telekom. Když se tedy zákazník vydá například do Chorvatska, ve své české aplikaci si bude moci otevřít i chorvatské výhody a dát si třeba na pláži 1+1 limonádu, a to jen proto, že je zákazníkem T-Mobile. Tohle je unikátní. Také se snažíme přinášet více zážitků nebo brandovaných společných výrobků, například jsme měli i magentovou pánev od Remosky, což vypadalo jako hodně bláznivý nápad, ale už jsou všechny vyprodané. Teď tedy děláme to, že si s jednotlivými partnery pomáháme i navzájem. Remoska je třeba známá jako výrobce pečicích nádob, ale začala vyrábět i nádobí, jako právě pánve, což jsme spolu našim zákazníkům řekli.

Jaká je prozatím odezva na program od zákazníků a partnerů?

Zákaznická odezva je krásná, už teď máme více jak půl milionu uživatelů, což je po zhruba třech měsících poměrně hezký výkon. Vyhlásili jsme i takovou výzvu, kam nám chodí tipy a nápady od zákazníků. Snažíme se k celému projektu přistupovat sofistikovanějším způsobem a neustále se ptáme jak zákazníků, tak zaměstnanců na zpětnou vazbu. Na spoustě věcí tedy pracujeme právě díky jejich tipům.

Bylo zpočátku těžké přesvědčit partnery, aby se do programu zapojili? A jakou teď od nich máte zpětnou vazbu?

Trochu ano, protože v momentě, kdy za nimi přijdete s určitou myšlenkou a prodáváte něco, co neexistuje, tak to je poměrně náročné. Teď se nám program podařilo hezky rozjet a oslovují nás i partneři, kteří by rádi byli součástí Magenta Moments. Ti, kteří s námi začínali, zůstávají a jsou spokojení, připravujeme už i novinky. Všechny to moc baví, což je skvělé.

Určitě se setkáváte i s kritikou a negativními lidmi nebo reakcemi. Máte nějaký tip, jak si věci nebrat osobně a přenést se přes to?

Tohle se mi stává i několikrát denně, ale už jsem se trochu vycvičila. Dřív mi negativita vadila, ale i u nepříjemných meetingů, kdy vás lidé grilují, je potřeba pochopit, proč to dělají, že je to pro dobro celého programu a nemám si vůbec nic brát osobně. Poslední měsíce jsem třeba všechny meetingy končila větou: „Bude to krásný.“ I když se mi občas chtělo křičet, věřila jsem, že to bude skvělé a převládne pozitivní nadšení. Zatím se mi tenhle přístup osvědčil, i když občas přišly náročné chvíle a problémy, ale to k tomu patří.

Co se týče nějakého tipu, tak asi nenechat se zlomit už na začátku. Vím, hezky se to řekne, ale hůř dělá. Mně třeba během příprav programu pomohly tréninky Krav magy, kam jsem se chodila každý týden vybít. Je tedy důležité najít si nějaký ventil a nevracet to konkrétním lidem. Také se vždy snažím pochopit, odkud kritika pramení a jestli je opodstatněná nebo se jedná jen o osobní problém toho člověka. Někdy jsem možná až zbytečně moc empatická, ale v těchto situacích mi to pomáhá.

Co v rámci programu Magenta Moments aktuálně řešíte a o co mají zákazníci největší zájem?

Teď nás nejvíce zaměstnával adventní kalendář. Máme taková sezonní téma a v současné době každý adventní týden patří speciálnímu tématu, do kterého jsme připravili spoustu zážitků a benefitů. A jelikož některé věci řešíme za běhu, tak až do konce roku bude tohle naším každodenním tématem. V rámci odměn asi nejvíc táhnou velcí partneři a hodně frčí i naše sluchátka. Ze zkušenosti a průzkumů víme, že zákaznický program operátora bez telko výhod by neměl smysl.

Určitě bych vyzdvihla, že 4. týden adventního kalendáře je pojmenovaný „Od srdce“ a je celý o charitě. Budeme společně se zákazníky vybírat v rámci dobročinné sbírky prostředky na mezigenerační setkávání klientů nízkoprahového zařízení pro děti a mládež a klientů domovů pro seniory a lidi s duševním onemocněním a s tím související stavbu bezbariérového vstupu do Domova sv. Karla Boromejského. T-Mobile zdvojnásobí dary od zákazníků. Také tradičně spolupracujeme s udržitelným e-shopem Nakup na Dobro, což znamená, že poslední adventní týden budou moci zákazníci zakoupit udržitelné dárky a charitativní on-line poukázky a udělat tak něco dobrého.

Kam chcete program v budoucnu posouvat?

Pro T-Mobile je společenská odpovědnost, nebo spíš dnes už komplexnější agenda ESG (E – environmental, S – social, G – governance), strategickou prioritou. Celkově přistupujeme k podnikání odpovědně a udržitelně, klademe důraz na lidská práva, diverzitu a snažíme se vybudovat všem lidem férové pracovní podmínky a prostředí, kde jim bude dobře. V rámci environmentální agendy řešíme i cirkularitu, energetickou efektivitu a snižování emisí. Cirkularita se týká například toho, že pokud máte starý telefon, zajdete ho vrátit k nám na prodejnu a my se postaráme o jeho ekologickou likvidaci. Mimo jiné tím dáte práci lidem s hendikepem, kteří jej rozeberou.

Snažíme se šetřit zdroji, a to i interně. Dokonce máme interní program, kdy zaměstnanci sami chodí s nápady, jak nakládat udržitelně s energiemi. Jedná se o komplexní problematiku, s níž souvisí i vzdělávání, a to jak v rámci firmy, tak i veřejnosti. V našich vzdělávacích projektech se zaměřujeme na témata jako jsou bezpečnost na internetu, mediální a digitální gramotnost a kritické myšlení. T-Mobile se tak snaží předcházet různým problémům, které mohou vzniknout v souvislosti s informacemi kolujícími na internetu. Edukace a kritické myšlení hrají hlavní roli pro to, aby třeba senioři nenaletěli podvodníkům.

Dalším směrem, který podporujeme, je digitální inkluze. Znamená to, že se snažíme zpřístupňovat technologie i znevýhodněným skupinám. Na co jsme všichni hodně pyšní, je projekt jednoho z našich kolegů, Zdeňka Bumbálka, který vytvořil e-Přepis. Naši zákazníci s poruchami sluchu mohou bez obav přijít na jakoukoli naši prodejnu a právě díky e-Přepisu je umíme obsloužit. Na podobném principu máme i infolinku pro neslyšící. Přepisy konverzace pro neslyšící zajišťují nevidomí. Zdeňkovi se tak podařilo propojit tyto skupiny, které si navzájem pomáhají, takže jsme opravdu schopni obsloužit klienty, u kterých jsme si dříve mysleli, že se nám to nemůže podařit.

Jak byste charakterizovala segment, ve kterém působíte? Je těžké se v něm jako žena prosadit?

Musím přiznat, že chodím občas i na meetingy, kde je hodně můžu a pár žen, tedy občas je to trošku pro ženu náročnější prostředí, ale nemyslím si, že by pro mě bylo nějak zvlášť složitějších se v něm prosadit. Prostředí je v telekomunikacích dost mužské, ale řekla bych, že T-Mobile se v tomto směru opravdu snaží aktivně něco dělat. Potkávám ženy čím dál víc, ale pokud mají rodinu, chápu, že je to asi hodně složité. Já to mám jednodušší, jelikož jsem sama a nevadí mi pracovat po večerech nebo o víkendu, můžu dát práci maximum. Ale třeba v mém tribu, jak teď oddělením říkáme, máme docela dost žen, což je asi hodně i zásluha mého šéfa. Poměrně velká část z nich má malé děti a všichni se jim hodně snažíme vyjít vstříc.

Kam byste se ráda posunula v rámci profesního rozvoje?

Chtěla bych se podívat do jiných zemí, kde Deutsche Telekom působí. Naše firma nabízí i tyhle možnosti. Vysněnou destinací je pro mě asi Amerika, kde mám momentálně i sestru. Tahle země je zdrojem velké inspirace, a to právě i v rámci Magenta Moments.

Lze vůbec aplikovat cokoliv amerického k nám? Trh je tam asi hodně jiný.

Trh je dost jiný, ale je i hodně věcí, které jsou přenositelné k nám. Patří mezi ně také akce, kterou jsme realizovali v létě, což byly dárky na prodejnách. Tohle funguje napříč trhy. Společně připravujeme i tematické kalendáře, tedy aktivity, v nichž si můžeme vzájemně pomoci.

Mnohdy bývá těžké odpoutat se od práce a udělat si čas i na sebe. Jak se Vám daří udržovat Work-life balance?

V mém případě se jedná spíš o disbalance, takže víc času trávím v práci a prací než osobními rozvojovými aktivitami. Vlastně jsem šťastná, že jsem single a třeba večeři můžu vyřešit jako klasickou girl dinner a nemusím připravovat teplé jídlo pro celou rodinu. Snažím se ale stres v práci kompenzovat sportem, kulturou, časem s přáteli a mám také velkou rodinu na Moravě, kam se ráda vracím.

Trochu jste to naznačila, ale čemu se věnujete, když už se najde volný čas?

Když to vezmu abecedně, tak mě baví architektura, badminton, cestování a Dungeons & Dragons. Mám partu kamarádů, se kterými hrajeme Dračí doupě, kde mám svou vlastní postavu a v aplikaci třeba sleduji svoje zásoby v batůžku a podobné věci.

Tohle není moc obvyklý koníček pro manažerku.

Možná ano, ale mám kolem sebe hodně přátel, kteří hrají, tak mi to ani nepřijde. Dokonce jeden z mých nejlepších přátel je doktor herních studií, vše má nastudováno teoreticky. Jako parta se pravidelně potkáváme a hrajeme, člověk se tak přenese do úplně jiného světa. Mám ale pocit, že jsme si všichni udělali postavy hodně charakterově podobné nám v reálném světě. Moje koníčky jsou občas takové zvláštní, ale ráda je propojuji, třeba teď cestování, architekturu a kulturu, kdy jsme se vydali do Milána na koncert. Označila jsem si několik míst, která zkrátka musím vidět, například jednu stavbu, které se říká vertikální zahrada. Viděla jsem ji už v létě, ale mám velkou potřebu ji vidět v zimě, jakou a jestli vůbec má vánoční výzdobu.

Kam jste se v rámci svých cest podívala nejdál a která destinace Vás nejvíc oslovila?

Nejdál jsem byla asi na Zanzibaru, to bylo skvělé, úplně jiná zkušenost. Jako dva blázni jsme vyrazili na cestu v době, kdy probíhal ramadán, takže nás hodně překvapilo, že některé z restaurací nebyly otevřené, ale i tak to bylo super. Tak krásné moře jsem nikdy neviděla a užili jsme si také úžasné šnorchlování. Nejraději mám ale asi Barcelonu, ta byla božská. Což hodně souvisí s architekturou, mě asi nikdy nic nedostalo tolik jako Gaudí a Sagrada Família.

Foto: se souhlasem Daniely Bednářové

Tags:
0 Comments

Leave a reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

or

Log in with your credentials

Forgot your details?