Proč je vaše vlastní značka důležitá? Představte si svou profesionální značku jako to, jak vás vnímají ostatní lidé. Na těchto dojmech záleží ve vašem podnikání víc než si myslíte. A vzhledem k digitální době se první dojmy nedělají pouze osobně, ale také online na obrazovkách telefonů. Proto je víc než důležité nejen to, jak se umíte na pohovor nebo rozhovor s investorem obléknout, ale také to, jak vystupujete třeba na sociálních sítích.
Co je profesionální osobní značka?
V dnešní době není mezi osobním a profesionálním brandingem velká propast. Vaše profesionální značka je to, co je důležité pro potenciálního zaměstnavatele nebo kohokoliv, kdo vám může pomoci najít práci nebo novou kariéru. Ať už to nazýváte svou osobní nebo profesionální značkou, je důležité, aby odráželo to, kým jste jako člověk.
Zkontrolujte svou online minulost
Jaký typ značky máte? Existuje snadný způsob, jak zkontrolovat, jak online působíte na svět. Vyhledejte si své jméno na internetu a uvidíte, co se objeví. S největší pravděpodobností narazíte na své účty na sociálních sítích – například Instagram, Twitter, LinkedIn nebo Facebook. Pokud máte blog, web nebo online portfolio s největší pravděpodobností najdete i to. Zkuste se proklikat ke každému z těchto výsledků. I když je v pořádku mít na sociálních sítích osobní údaje, nechcete inzerovat počet drinků, které jste si dala s kamarádkami v baru, nebo příliš odhalené fotografie z poslední dovolené.
Udržujte svůj osobní život osobní
Určitý poměr osobních údajů do online světa patří. Jen se ujistěte, že jsou k dispozici pouze lidem, kterým je chcete zobrazit. To můžete snadno udělat díky skrytým příspěvkům, které vidí jen vaši blízcí přátelé.
Použijte profesionální fotografii
Dobrou radou kariérních odborníků je, že vaše portrétová fotografie na sociálních sítích by měla být všude totožná. Je to totiž jeden ze způsobů, jak dáte jasně najevo, že toto jste vy. Vaše značka!
Tipy pro vytvoření profesionální značky
LinkedIn:
Pokud ho ještě nemáte, vytvořte si profil. Tato sociální síť je nezbytností vaší kariéry, protože obsahuje všechny vaše kariérní výsledky a postupy. Zaměřte se na vyplnění vašeho životopisu a odpovězte na všechny otázky, které vám tato sociální síť nabídne, abyste zvýšili dosah vašeho profilu.
Web:
Zvažte založení vlastní webové stránky, kde budete prezentovat samu sebe a své portfolio úspěchů. Mnoho webhostingových služeb má jednoduché a návodné šablony pro tvorbu webu a s trochou trpělivosti si snadno a rychle založíte online stránky sami. Můžete na ně přidat svůj životopis, dosavadní zkušenosti, kariérní úspěchy i spolupráce.
Facebook:
Ideální příležitost pro sdílení vašich webových stránek, úspěchů nebo koníčků. Neváhejte se přidat do skupin lidí podobných zájmů, zapojujte se do diskuze a komentujte. Rozšíříte si tak okruh sledovatelů, kteří snadno a rychle objeví váš potenciál.
Instagram:
Mnoho odborníků nazývá tuto sociální síť spíše vizuální, ale Instagram je skvělou možností, kde můžete prezentovat svou povahu, koníčky, ale zároveň i profesionální úspěchy. Navíc i tato sociální síť slouží k edukaci. Dejte si do sledování profily odborníků ve svém oboru a následujte jejich rady. Co může být lepšího než je dostávat zadarmo?
Buďte trpělivá
Budování vaší vlastní značky není jednorázovou záležitostí a nestane se to přes noc. Vybudování pevné přítomnosti vyžaduje čas a mělo by to být trvalé úsilí. Důležité je proto držet své profily aktuální, zůstat v kontaktu s lidmi ze stejného oboru, neustále rozšiřovat své sledující a vytrvat.
Foto: Shutterstock
Autorka: Lucie Janotová