“Podnikání je vzrušující cesta k nezávislosti a kreativitě,” takový popis by mohl být na marketingových materiálech, které vás mají namotivovat k založení vlastního businessu. Za nás proto záhy dodáváme, že vzrušující to rozhodně bude, jen je dobré počítat s tím, že dost možná nepůjde pouze o spanilou jízdu a dny zalité sluncem. Ale jde to. Naštěstí lidé chybují, hledají nové způsoby a sdílí své zkušenosti, takže se máme od koho učit. „Ráda cestuji po světě a objevuji nové přístupy i inovace. Při mé práci jsem si uvědomila, jak vynalézaví a kreativní mohou být čeští podnikatelé. A právě oni často potřebují podporu, která jim ve srovnání se zahraničím chybí.” popisuje svou zkušenost Petra Lasovská, CMO StartupBox. Lektoři, mentoři, akademie, kurzy. Způsobů, jak a od koho získávat vědomosti je nespočet. Vybrat ten vhodný, najít dostatek času i finanční může být ovšem náročnější. Vybírejte pečlivě, ale především začněte!

Komplexnost vs. specializace

Buďme realisté a rovnou si přiznejme, že není reálné umět perfektně vše. Pokud ovšem zvažujete vlastní podnikání, může se hodit mít povědomí o tom, o co vlastně jde. Daně, právo, marketing, obchod, finance, desgin,…Projít komplexní základy můžete ve škole, inkubátoru nebo online akademii. Každé má své a rozhodujícími faktory nemusí být nutně kvalita obsahu, jako spíš dostupnost a efektivita. Neustále zlepšování se v oboru, který jste si vybrali, záhy navazuje. Předpokládejme, že to, v čem chcete podnikat, umíte. Za prvé, být nejlepší návrhářkou a být úspěšnou podnikatelkou, není to samé. Za druhé, sledujte trendy, dále se vzdělávejte a najděte mentora, se kterým svůj um dokážete prodat. Sami si řekněte, co právě potřebujete a najděte to!

Týmová práce

Jste kreativní, ale při pohledu na excell a čísla jdete do mdlob? Najděte někoho, kdo tabulky ovládá a vyřeší je za vás (protože ano, jsou potřeba!). Především v začátcích často není rozpočet na další ruce. To ovšem neznamená, že musíte být sami. – Propojujte se a hledjete další podnikatele, se kterými jste na stejné vlně. Můžete se navzájem podpořit i něco naučit.
  • Najděte si ďáblova advokáta. Tedy toho, kdo vám v plné laskavosti upřímně řekne, proč je váš nápad špatný. Neznamená, že musí mít nutně pravdu, ale rozšíří vám obzory.
  • Sdílejte a ptejte se. Mluvte o sobě i svém podnikání. Zjišťujte, ověřujte a hlavně se nebojte, že vám nápad někdo ukradne.
„Vím, že začít je těžké. Mnoho podnikatelů pociťuje nejistotu a obavy z nedostatku podpory. V StartupBoxu jsme se zaměřili na vytváření komunity a umožňuje setkání s mentory i vzájemnou inspiraci mezi účastníky. Stavíme na reálných zkušenostech úspěšných podnikatelů z Česka i Slovenska,” zmínila Petra Lasovská, která stála u zrodu Digital Class, vzdělávacího kurzu pro podnikatele. Jak praví zakladatel LinkedIn, Reida Hoffmana: ““Podnikání je jako skočit z útesu a sestavit si letadlo po cestě dolů,” a tak vám za celý tým Žen s.r.o. přejeme na cestě za splněným snem mnoho štěstí i sil. Obojí je potřeba. Zdroje foto: Unsplash, Petra Lasovská Tags:
0 Comments

Leave a reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

or

Log in with your credentials

Forgot your details?