Před pár lety opustila velkou textilní firmu Timo, kterou s přehledem řídila, aby se začala věnovat sobě. Respektive svému životnímu snu: založit si vlastní módní značku. Nedávno Terezie Trusinová představila první kolekci plavek a ženy konečně objevily, že plavky mohou být dokonale padnoucí, šik a navíc pohodlné. Teď přichází s novou kolekcí domácího oblečení. Neváhejte se s touto inspirativní ženou seznámit…

Jak vlastně vznikl nápad na založení vlastní značky?

Již od malička bylo mým snem mít svoji vlastní módní značku. Vždy jsem se kolem módy pohybovala. Až před dvěma lety mě životní situace postrčila k tomu si splnit svůj sen.

Uvedla jste se kolekcí plavek, nyní svou nabídku rozšiřujete a světu jste představila svoji kolekci „lougewear“ neboli domácího oblečení. Jak byste ji popsala?

Pro kolekci loungewear byly hlavní inspirací ženy, jimž je určena. Naslouchala jsem potřebám žen, zajímala jsem se o to, čeho se jim nedostává, co jim přináší radost, co řeší v každodenním životě. Většina z nich je neustále na cestě mezi prací, rodinou a volnočasovými aktivitami, podnikají služební cesty, dělí svůj čas mezi děti a rodiče. Při tom všem se potřebují cítit pohodlně a chtějí dobře vypadat, aniž by musely trávit čas vymýšlením složitých outfitů. Proto jsem se snažila přijít s kolekcí a najít pro ni materiály, jež dokáží sloužit všem těmto potřebám současně.

Testovala jsem nespočet materiálů v různých střihových variacích a sbírala jsem zkušenosti žen, které tyto testovací modely nosily. Vývoj není zdaleka u konce, ale již nyní představuji kolekci navzájem kombinovatelných kusů oblečení, které je hebké na dotek, pohodlné, nemačkavé, perfektně zajišťuje termoregulaci a především se v něm ženy cítí skvěle.

Takže budete postupně kolekci plavek doplňovat tím, co ženám na trhu chybí?

Mým posláním je sloužit ženám. Ráda bych pro ně připravovala ucelené kolekce, které jim budou dávat určitou nadhodnotu a tu je mojí povinností pro ně najít. Snažím se nabízet nejen co na trhu chybí, ale především vycházet vstříc jejím potřebám a konkrétními maličkostmi zlepšovat jejich život. A také nyní, když jsem založila vlastní módní značku, mě nejvíc inspiruje hledání způsobů, jak díky módě přispívat k tělesné i duševní harmonii. Vyvíjím a vyhledávám materiály, které zajišťují termoregulaci, napomáhají krásnému tvarování těla, jsou příjemné na dotek. Věřím, že právě plněním těchto nenápadných, praktických úkolů móda uskutečňuje své nejdůležitější poslání: pomáhá nám cítit se lépe.

Pro koho své modely tvoříte?

Mám kolem sebe zákaznice, které milují život, umí si ho užívat, vědí co chtějí a umí si o to říci. Jsou to zákaznice, které se o sebe starají, vědí že jsou svého štěstí strůjce. Jsou pro mne velmi inspirativní, svým způsobem originální a jedinečné. Umějí být samy sebou.

Na trhu je spousta volnočasových kousků oblečení, které vydrží pár vyprání, ale pyšní se nízkou cenou. Ta je ovšem dosti rozhodující u většiny zákaznic. Jak těžké je prosadit se v módní branži?

Mohu zde mluvit o vysoké kvalitě zpracování, o jedinečném designu, o inovativních materiálech a technologiích. Avšak do kolekcí jsem vložila i jeden z nejcennějších vstupů co mám, a to je moje jméno a moje tvář. V tento moment se jedná o velký závazek, zodpovědnost, o službu pro zákaznici. Nemohu se schovávat za masu. Svými názory, chováním, postoji značku dotvářím. Není to jednoduché. Nemohu se skrýt za korporát, za značku, která dnes je a zítra nebude a vlastně nikdo neví, kdo za ní stojí. Pokaždé, když zákaznice vezme do ruky modely z mé kolekce, případnou nekvalitu nebo špatně poskytnutou službu bude spojovat s mým jménem. Vlastnosti zboží bude přisvojovat mým vlastnostem. Jsem si toho vědoma a je to velký slib a závazek, který ženám dávám a musím jej dodržet.

Jakou nejlepší radu jste na začátku dostala?

Když nyní stavím novou značku, mám za sebou již 30 let v businessu. Pracovala jsem jako zaměstnanec, byla jsem výkonný ředitel (dnes moderně řečeno CEO) se 150 zaměstnanci, byla jsem spolumajitelka. Pracoval jsem v rodinné firmě. Zkušeností mám určitě mnoho.

Nyní stavím svojí vlastní značku od nuly. Pokud mohu srovnávat, jedná se zatím o nejtěžší profesní disciplínu. Za celou svou kariéru jsem dostala plno rad. Nemohu jednu jedinou vyzdvihnout. Jen vím, že podnikání je velká dřina, vyžaduje velkou disciplínu a především se jedná o celoživotní službu zákazníkovi.

A jakou svoji radu byste dala ženám ve vašem věku, aby se nebály pustit do vlastního podnikání?

Věk není přece limit k tomu se pustit do něčeho nového. Limity máme jen ve své hlavě. Jediným limitem může být zdraví. Proto o něj tolik pečuji. Snažím se jíst zdravě, dopřávám si pohyb, čtu, obklopuji se skvělými lidmi. Být zde na tomto světě beru jako obrovský dar a příležitost a nechci jej promarnit. Použiji asi známou radu: ,,Žij každý den tak, jako by byl tvůj poslední.” A jediná věc, která se může stát je ta, že se vaše podnikání nepovede, ale alespoň jste to zkusily.

S jakými materiály nejraději pracujete?

Miluji elastické materiály. Elasticita v kombinaci s gramáží a materiálovým složením nabízí neuvěřitelný svět. Jsem ještě pamětnicí, kdy v devadesátých letech do módního průmyslu poprvé vstoupila LYCRA. Dnes už se jedná o samozřejmost. Avšak v té době byla LYCRA naprostý průlom. Museli jsme měnit střihy, stroje, technologie zpracování. Teď když se na to dívám zpětně, byl to takový malý zázrak. Dnes si módu bez elasticity ani neumíme představit. Možná i tato vzpomínka mi vytváří tak velký vztah.

Kolekce působí sportovně. Vy sama sportujete?

Hodně sportuji a od malička se ve sportu pohybuji. Hrála jsem tenis a především basketbal. Moji oba synové hráli basketbal na vysoké úrovni. Manžel je velký sportovec. Chtěla jsem, aby volnočasová kolekce vypadala sportovně a elegantně zároveň.

Ovlivňují vás módní trendy nebo jste spíše milovnicí klasiky?

Trendy vždy přináší něco inovativního a to mě baví. Především mě baví hledat materiály, které jsou kombinací starého řemesla s moderní technologií zpracování. Vždy jsem šťastná, když objevím něco nového a mohu to okamžitě zákaznici zprostředkovat.

S rozjezdem značky vám hodně pomáhali vaši 3 muži: manžel a dva synové. Jaké je to mít vlastně rodinný byznys?

Rodinný byznys má velkou sílu. Všemi směry.

Bude se Vaše portfolio stále rozšiřovat nebo jste plavkami a loungewear skončila?

Kolekci chci ještě rozšířit o kolekci tzv. Resort wear a Beach wear. Jedná se o kolekci plážového oblečení a o kolekci oblečení, které se s plavkami bude dát kombinovat.

Blíží se podzimní a zimní sezóna, a řada žen jezdí do tepla. Sehnat v této době plavky je vždycky krapet výzva, nemyslíte?

Kolekci plavek nabízím celoročně, protože moje zákaznice cestují za mořem i v zimě. Chci jim poskytnout plný servis, takže pokud budou shánět dokonale padnoucí plavky třeba i začátkem vánočních prázdnin, u mě uspějí. To byl ostatně jeden z důvodů, proč jsem přidala i sekci lougewear neboli domácího oblečení. Chci, aby se cítili stylově, šik a pohodlně 24/7.

Máte nějaké životní motto?

Záleží na okolnostech. Pro tento rozhovor se asi nejvíce nabízí motto: „Nikdy nepřestávej začínat a nezačínej končit.“

Foto: se souhlasem Terezie Trusinové

Zdroj: autorský text Terezie Trusinové

Autorka: Lucie Janotová

Tags:
0 Comments

Leave a reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

or

Log in with your credentials

Forgot your details?